NEF

NEF - Néztem Egy Filmet

Van-e hősiesség hősök nélkül? - GUERILLA (Film Kritika/ NEF napló)

2019. március 08. - NEFNéztem Egy Filmet

NEF élménymutató:  45% ( >> FILMES LISTA IDE KATTINTVA << )
mafab.hu adatlapitt.

Kövess facebookon is minket

 Írd meg kommentben, szerinted melyik a legjobb történelmi film?

Ilyen utoljára a Stalone ROCKY - CREED 2 (Film Kritika)

 

A Creed cselekménye egy újjászületés történetet mutat be. A történetszálakat a Creed útjában álló jelenségek adják ki:

1-es történetszáll: Creednek össze kell egyeztetnie a családját és a karrierjét

2-es száll: Creednek rendet kell tennie önmagában:

3-as száll: Creed-nek meg kel ltanulnia újra együtt működnie Rockyval.

4-es mindent kiváltó és átölelő fő száll: Creed-nek le kell győznie kihívóját, Viktort.

A 4 főszállat a Creed 2-ben eléggé különbontva helyezték el. Először egy általános Box filmet látunk összesűrítve, amiben megkapjuk a film alap helyzetét. Utána egy nagy adag CREED lélektani dráma szakaszt kapunk. Majd a végén egy újabb Rocky-Box film sűrítmény szakasszal zárunk. A három szakaszt különösen a tempó különbség az, ami elkülöníti egymástól.

Az első szakasz: jó ritmusú.

Második szakasz vissza lassuló, ami nem lenne probléma, de nem gyorsuló, csak lappangó.

Harmadik szakasz: Gyorsuló.

Egy filmben a lassú részek, mindig az érzelem elmélyülését segítik elő a nézőben. A gyorsabb részek pedig már az átélt és megismert érzelmekből fakadó tettek következményeit mutatják.

A Creed 2 nagy részben lassú, így kifejezetten mély érzésűnek mutatja magát és tele van vívódással, de ha feltesszük azt a kérdést, hogy na akkor mi is volt itt a kulcsérzelem…? akkor mégsem tudunk egy határozott kulcsérzelmet megnevezni.

Először is a 4 történetszálat midnenképpen párhuzamosan sokkal aktívabban működtettem volna. Több apróbb megoldásra váró konfliktussal nem engedtem volna, hogy a film nagy része az érzelmi vívódás legyen csupán.

A megüresedett, felszabadult időben - amit a vívódással húztak ki itt - Én  nagyobb hangsúlyt fektettem volna a Creed felkészülésére. Több olyan edzési elemet tettem volna bele, amit később a meccs során a nézők is felismerhetnek, mint  például a traktor gumiba tett lábbal való bokszolás, ami később a ringben igen hasznossá vált.

Illetve ennél is jobban szerethetővé tettem volna az kihívó Orosz Viktor karakterét, már korábban a film során, hogy a küzdelem során a veszteség és a nyereség még súlyosabbá válhasson.

 

NEF élménymutató:  75% ( >> FILMES LISTA IDE KATTINTVA << )
mafab.hu adatlapitt.

 

 

 Írd meg kommentben, szerinted mi a kulcs érzelme ennek a filmnek? 

Mély üzenet, friss keserédes humor. Ilyen egy aktuális film - Brad' Status (NEF napló)

Brad's Status (2017) Ben Stiller, Brad Pitt - producer

A Brad helyzete egy tipikusan, olyan film, ami csendesen lopózik be valaki életébe. "Ohh itt van ez a film Ben Stillerrel és Brad Pitt producerálásával... Nézzük már meg!" - és milyen jól tesszük. 

Egy kifejezetten letisztult és egyszerű filmről van szó, amely 2-3 napot ölel át összesen. Brad és fia elutaznak, hogy megnézzék a fiú jövőbeli egyetemeit. 

A kiruccanás egyszerre válik egy igazi önismereti El Caminová és egy apa-fia viszonyt a helyére tevő igazán megerősítő alkalommá. 

A film keserédes humorral boncolgatja a ma nagyon aktuális témákat:

Erkölcs, versenyzés, siker, megfeleléskényszer, kapuzárási pánik, pénz és jóság kapcsolata, szeretet, valós értékek, művészet és biznisz kapcsolata...  

És ezekre a témákra megadott Üzenetében sem válik sablonossá.

Az élet, olyan, amilyen... viszont Te olyan lehetsz, amilyen szeretnél, ha nem a külsőségek fognak érdekelni. 

NEF élménymutató:  95% ( >> FILMES LISTA IDE KATTINTVA << )
mafab.hu adatlap: itt.

 

 Írd meg kommentben, melyik hasonló filmet ajánlanád ezekben a témákban, amivel a Brad' status foglalkozik?

SZEX mással = Jó párkapcsolat? - NYITVA (Film Kritika)

Egy remek vígjáték, tényleg sokat és jóízűen lehet nevetni rajta. Igényes kivitelezés és érdekes témaválasztás. Kicsit csőlátású de ettől eltekintve egy kellemes filmélmény!

Egy 5 éve együtt lévő pár beparázik attól, hogy a kapcsolatuk elfog laposodni, így indokolatlanul céltudatosan nyitott kapcsolattal kezdenek próbálkozni

A filmet rendező Nagypál Orsi a London Film Schoolban végezte tanulmányait.

 

 

 

A vígjátékok nagy veszélye manapság, hogy néhány perc után szinte egyből ellaposodnak és azt vesszük észre, hogy csak értelmetlen jelenetek követik egymást jobb esetben viccesek. Dee úgy igazából ezek magukban nem állnák meg a helyüket, mint filmek csak elszállnak mint egy felhő,
pl.: Valami Amerika 3 (>> VIDEÓ Kritika itt róla.<<)

A Nyitva remek ellen példa! 

 

...hiszen önmagában is egy kiváló és érdekfeszítő történet. Az, hogy ez a rendező-író Nagypál Orsi Londoni iskolájának vagy annak, hogy eredetileg drámának írta volna és utána írta át vígjátéknak köszönhető rejtély marad számunkra a következő Nagypál Orsi vígjátékig.

 

 

A filmnek a témája egyértelműen felé nőtt a filmnek, de az erős téma mellett nem kapunk üzenetet.

Egy történet ha céllal van elmesélve és megfelelően működik azaz bennünk célba is talál, akkor hívjuk mi a ezt a célt  egy film üzenetének. A Nyitva film rendezőjének, azonban elsődleges vágya a téma felvetése volt és nem egy üzenet átadása.

 

 

És így, hogy a rendező céltalanul dob bele minket egy témába - itt a nyitott kapcsolatok tengerébe - azzal azt vállalja, hogy mindenki önmaga fogja értelmezni és levonni a végső üzenetet egyénenként. Ami elsőre egy szép gondolatnak tűnik azonban rendkívül felelőtlen. Ugyanis ezzel a céltalansággal, ezzel a szabad értelmezéssel a nézők önigazolást nyerhetnek bármire, amire úgy hiszik maguktól, hogy az úgy jó.

 

 

Ez pedig értékrendszerbeli káoszt teremt.

 

Ha egy kisgyermek az oviban valakire dühös lesz.. és eluralkodik rajta a harag. Megtámadja az ellenfelét. Összeverekedik vele és megsérti. Az ellenfele sírni kezd a fájdalomtól.  Az óvónő itt döntés előtt áll, hogy mit fog üzenni a gyerekeknek. Nevelheti őket az egymás tiszteletére de ha szeretné meg is dicsérheti vagy akár magukra is hagyhatja őket. A konfliktus után mindenképp tanulsággal fog záródni minden szereplőnek az eset és az alapján fognak tovább élni. Ez a tanulság, egy filmben az üzenet.

Ha nincs üzenet akkor is lesz tanulság,  csak akkor magunkra hagyott minket az óvónő. Ilyenkor  a farkastörvények kezdenek uralkodni: Aki erősebb az elnyomja a gyengébbet.  Az emberi értékek pedig így halványodni kezdenek. Erre kiváló példa az irodalomban a “Legyek ura”.

 

 

A nyitva film témája erkölcsi kérdés, mely eleve ingoványos talajra érkezett jelen korunkban. A legtöbben kisgyermekek vagyunk benne, hiszen óvónő mindig csak egy-kettő van azonban gyerek több tucat is... mind-mind különböző érték rendszerbeli fejlettséggel.

A Nyitva film szexuális erkölcsök és alapvető emberi bizalom, szeretet óvodájába teszi bele a nézőit de nem ad mellé óvónőt. Így pedig nem valószínű, hogy egy magasabb jót fogunk szolgálni a saját magunknak levont tanulságokkal.  

 

 

Ebből láthatjuk, hogy Jó filmet csinálni felelősség.  (Rossz filmet senki nem vesz komolyan) Filmesnek lenni mindenképp egy óvónői szerep!

 

 

NEF élménymutató:  70% ( >> FILMES LISTA IDE KATTINTVA << )
mafab.hu adatlapitt.

 

 Írd meg kommentben, szerinted mi történik a film vége után? 

Armstrong az űrmakettek kapitánya - AZ ELSŐ EMBER (Film Kritika)

Mivel a film a konkrét események bemutatására tette a hangsúlyt így, olyan különösen nagy üzenetet nem is észlelhetünk ezek mögött. Ami, mégis visszatérő felvetés de csak el-elszórtan finoman, az az, hogy ez az egész hold produkció egy óriási Marketing projekt volt Amerikának, ami pénzt és emberi életeket sem kímélve végül sikeres kampánynak elkönyvelhető.

 

NEF élménymutató:  70% ( >> FILMES LISTA IDE KATTINTVA << )
mafab.hu adatlapitt.

 

 Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted miben nyeri meg az Oscart?

A Napszállta egy szürreális film (Film Kritika)

Nemes Jeles László, Sunset 2018

Abszolút nem az a “leülök kicsit szórakozni már” kategóriájú.  Idegtépően hosszú és szándékosan lassú, seltelmes… az oscar díjas magyar Nemes Jeles László rendező szavaival élve ez egy “Titok filmnek készült.”  

NEF élménymutató:  52%
mafab.hu adatlapitt.

 Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted megnyeri-e az Oscart?

 

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Semmiről nem szól a Mamma Mia 2 - film kritika

Mamma Mia 2 - Sose Hagyjuk Abba (2018)

 

Te Jó ég! Történetnek nevezzük, hogy ha valami halad előre, azaz egyik dologból következik egy másik dolog. “Képzeld ez történt velem…” és tudjuk mondani az egymást követő eseményeket…

Na!  A Mamma Mia 2-ben biztos vagyok benne, hogy senki sem tudná folytatni ezt a mondatot, hiszen semmi esemény nem történik a közel 2 óra hossza alatt.

Az egész film csak úgy teng leng, lebeg a semmiben…

Az egyetlen dolog, ami történik benne, hogy full random emberek érkeznek a szigetre indokolatlanul vidáman… Illetve, hogy a múltban Donna találkozik 3 sráccal. - De Donna ráadásul a jelenben már halott így végképp nem tud semmilyen tényleges hatása lenni  a jelenre ezeknek a múltbeli történeteknek… -

Ezek talán még mondhatóak is lennének apró rövid külön álló történeteknek, HA!! bármi történne is bennük.. de sajnos ezek sem haladnak semerre onnantól kezdve, hogy találkoznak, beszélgetnek, lefeküdnek. Pam! Ennyi!

 

 

Rendkívül buta és önmagát ismétlő

 

 

A szerkezet szétesett és nem kapcsolódik össze. Bármit kivennénk a filmből meg se érződne rajta. 

A táncos koreográfiák rendkívül egyszerűek, buták, egy Falu napon jobb mozzanatokat mutatnak be a helyi hobbi táncos gyerekek. 

A dalok szinte alig csatlakoznak a helyzetekhez és abszolút nem erősítik fel az érzelmeket - mert valójában nincsenek is megalapozva egyáltalán a karakterek, akikhez kötődhetnénk érzelmileg. 

A kamera alig mozog, semmi kreativitás nincs benne. Egy Közeli, egy távoli, egy kicsi mozgás - jó is lesz az KÉSZ. 

Néhány poén viszont kellemesen megnevettetett vagy 4-5ször is. De könyörgööööm ezért még nem kell filmet csinálni.. Írja le egy kis fecnire őket és osztogassa az utcán, mint vicces cédulák...

NEF élménymutató:  40%
mafab.hu adatlap: itt.

 

Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted mi volt benne jó?

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Gyenge lett az előzeteshez képest a Sodródás! (film kritika)

Adrift (2018)

Látványos és érzelem dús előzetesből megalapozott volt az a feltevés, hogy  megrázó, szívszorító és úgy egészben egy rendkívül erős élmény lesz. Nos, nagyon  ügyesen vágták össze azt a trailert-t, mert szétesett és felszínes film a Sodródás.

 

A film valós történetet dolgoz fel. Tami és Richárd ifjú szerelmesek, akik kapnak egy megbízást, hogy hajózzanak át egy vitorlással a csendes óceánon. 

 A hajótörött, "kint vagyunk a tengeren egyedül, elhagyatva és túl kell élni" téma alapjában véve egy már ismert körülmény a könyves, filmes világban. ( Számkivetett, Öreg halász és a tenger, Pí élete... - Egyébként ez a film gyakorlatilag mindenben a Pí életére hasonlít, kivéve, hogy annak van ennek pedig nincs mély üzenete.)

Így önmagában nem feltételen mondható eredetinek az alap történet.

Valószínűleg az alkotók is érezték ezt így igyekeztek a történetmesélésben nyújtani valami újat. Így juthattak el a jelenlegi story szerkezethez:

A film két szálon fut.

  1. Az egyik a szerelmes pár megismerkedésének és kapcsolatuk elmélyülésének története.
  2. A másik pedig Tami és Richárd túlélésért való küzdelme az oceánon.

Az óceános történettel kezdünk, majd indokolatlanul mikor kezdenénk elmélyülni a dolgokban, hirtelen átugrunk a múltba a szerelmi történethez. És amikor ott kezdenénk átérezni és átadni magunkat az élményeknek, akkor hirtelen megint az óceánra kerülünk, majd megint a múltba, majd megint az óceánra és szinte mérnökien pont akkor van váltás, amikor már elkezdhetnénk élvezni az aktuális eseményeket.

Amikor a szerelmes történet utoléri, azaz eljut az óceános szál elejére - ahol a film kezdődött  - akkor ott kapunk egy mindkét storyban lévő tetőpontot, majd egy semmi pluszot nem adó tenglődő lezárást.

Alapjában véve az időbeni ugrálás nem kellene, hogy elrontsa a filmet, sőt ez igen is lehetne egy zseniális elmesélési elem.

Erre remek példa a Gettómilliomos, ahol mindig feszesen a főszállon megjelent problémák megoldását találtuk meg a visszaemlékezésekben. És ez a lényeg, hogy OTT teljesen indokolt volt míg itt a Sodródás esetében semmit nem adott hozzá a történethez a folyamatos időbeli ugrálás! És, ahogy semmit nem adott hozzá így csak mindig elvett belőle újra és újra.

 

Karakterek

Richardot igazán csak a szerelmi szálban ismerhetjük meg, azonban néhány szellemes és érzelmes kapcsolat eleji gondolatmenetén kívül nem igazán tudunk meg mást róla. Szerelmes és szereti a nyílt vizet.

Tami a szerelmi szálban teljesmértékben passzív, csak mosolyog és élvezi a bókokat.

A nyílt vízen neki kell helytállnia, de mire tényleg átérezhetnénk, hogy mennyire nehéz is ott neki, addigra vagy megvágják a jelenetet kihagyva a küzdést, a szenvedést vagy csak egyszerűen elvágják és a szerelmi szálba menekítenek ki minket.

 

A színészeket több fele dicsérik, hiszen volt itt több tíz kilós fogyás a szerep kedvéért és elvileg zseniálisak az alakításaik, különösen  Shailene Woodley-t emelik ki. Nos, ez lehetséges, hogy így van de a szinkronhang miatt a magyar nézőknek ez sajnos nem tud ténylegesen átjönni.

 

Mivel két szálon fut a történet így két kulcsérzelme van a filmnek.

  1. A szerelmes szállnak, egyértelműen a szeretet és derű.
  2. Az óceánosnak az izgalom és szomorúság.

Viszont egyik szálon sem érezhetőek át hosszan és igazán, hiszen ahhoz több időt kellene aktívan látnunk őket. Az, hogy néhány szót szólnak mosolyognak kettőt nem elég ahhoz, hogy mi is érezzük a szerelmüket és az, hogy beleugrik a vízbe kétszer halat fogni és kétszer azt mondja: ”Jaaj én ezt feladom” még nem fogja velünk elhitetni, hogy ez valójában mekkora dráma is a számára.

A látvány szép és érdekes. A kamera ugrik, úszik, kúszik, zuhan, inog, repül és ezt mindet általában vágás nélkül egy snittben, kiváló hang hatások kíséretében.

A képek tényleg gyönyörűek, hiszen valójában ott forgatták a nyílt vízen őket.  A forgatás 5 hétig tartott. A stáb napi 2 óra hajózással indította a napokat, hogy a megfelelő helyen kezdhessék el a nyiltvizi jelenetek felvevését. A folytonos tengeri betegségeknek meg lett az eredménye, hiszen Abszolút erőssége a filmnek a képi és hangi világa.

 

A Sodródás egy látványos de nem összeállt film. Sajnos nem enged Sodródtatni minket önmagával.

 

NEF élménymutató:  52%
mafab.hu adatlap: itt.

 

Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted, melyik hasonló témájú hajótörött film a legjobb?

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Nézd meg a filmről készített NEF videó kritikánkat is.

A feminizmus már nem elég! - HIHETETLEN CSALÁD 2 kritika

Az elmúlt 15 év egyik legjobb animációs filmjének 14 lv kihagyás után megérkezett a folytatása itt a Hihetetlen Család 2. Tele van kedves viccekkel és aranyos pillanatokkal, de ha a rózsaszín rajongói szemüveg nélkül tekintünk rá, mégis azt mondhatjuk, hogy ez egy újabb átlagos “jó” mese.

20140319a-hihetetlen-csalad-verdak.jpg

A szuperhős család anyája, Nyúlánka kap egy titkos megbízást, így a szupererős apa, Bob kényszerül otthon maradni a gyerekekkel és megbirkózni a hétköznapok minden gondjával bajával.

2004-es közkedvelt mese folytatása, Bred Bird az alkotó azt mondta, hogy addig nem csinál folytatást, amíg nem lesz ugyanolyan vagy jobb történet ötlete, mint az első. 

A Hihetetlen család 2 története nagyon rétegelt is lett. Valójában a család minden tagjához társíthatunk egy külön kis szubcselekményt.

  • “A” Story:
    A fő történet szállunk főszereplője Nyúlányka, aki egy önálló megbízást kap távol a családtól. Végig követhetjük a harcát, az új gonosztevő ellen.
  • “B” Story: 
    Ennek a történet szállnak a másik következmény oldala az otthon maradt gyerekekkel és házimunkával kínlódó apa, Bob története.
  • “C” story: 
    A lányuk, Illana  az első szerelem nehézségeivel küszködik.
  • “D” story:
    Furi, a csecsemő pedig éppen megjelenő képességeinek világát fedezi fel folyamatosan.

A 4 történet szépen illeszkedik egymásba és kiadnak egy “Hihetetlen család napjai” nagy egész képet és ha azt nézzük, hogy ez gyerekeknek készült akkor tökéletesen elégedettek is lehetünk vele. Azonban ha felnőttként közelítjük a 4 történetet akkor, azt mondhatjuk, hogy külön külön vizsgálva egyikről sem mondhatjuk el, hogy bármilyen egyediséget is hordoznának magukban.

Mindegyiket láttuk már valahol mélyebben kifejtve.

 

hihetetlen-csalad-2.jpg

A hihetetlen család 2 a manapság rendkívül felkapott női és férfi szerepek nehézség és elosztás témáját boncolgatja. Újat nem mond benne, hiszen már bőven tudjuk, hogy rendkívül nehéz és rengeteg képességet igényel egy háztartás vezetése. És azt is tudjuk, hogy amit eddig szokásosan mindig férfi szuperhősök oldottak meg azt igen is önállóan egy nő ugyanúgy - vagy ebben az esetben még ráadásul hatékonyabban is - meg tud oldani. 

Ez azonban önmagában már nem jelent pluszt 2018-ban!

Ha az eddig megszokott szerepekben játszódnának az események ez a történet teljesen lapos és sablonos lenne. Teljes mértékben a FEMINIZMUS alapjaira lett a konfliktus felhúzva.

Azonban ennek már nem kellene elégnek lennie... és ha alapvetően elfogadjuk a feminista elveket, akkor nem is lesz az, hiszen ezek természetessé váló tények és nem különös filmalapkövek. 

eu_incredibles-2_article_char1_r_34f1d999.jpeg

Karakterek szerethetőek de sok új dolgot nem tudunk meg róluk az első rész után.

Bob:

  • Féltékeny és nehezen viseli, hogy felesége “dolgozik” helyette.
  • Erős benne a megfelelési kényszer, hogy igenis jó apa tud lenni.

Nyúlányka:

  • Büszke, hogy végre ő rajta van a sor, hogy megmutassa mit tud egyedül.
  • Eszes és éber, jól látja át a dolgokat.

A gyerekek közül: 

  • Furinak értelemszerűen csecsemőhöz hűen kiszámíthatatlan szeszélyes “személyisége” van.
  • A száguldozó kölyök mindig vicces.
  • A láthatatlan nővérjük pedig érzékeny és hullámzó lelkileg.

Rajtuk kívül megjelent igazi karakterekről valójában nem is beszélhetünk. 

A szuperhősöket segítő testvérpáros tolakodóan kedves és tenyérbemászó

 

 

image_by_storm_grey-d93h43h.jpg

A film kulcs érzelme a humor.

Az izgalmas és érzelmesebb jelenetek közé is igyekeznek egy egy viccces pillanatot elrejteni. Ezek a poénok nem a legegyedibbek és nem is igazán erősek, de gyerekek  számára érthetőek és működőek. Felnőttként inkább csak mosolyogtatóak, mint harsány nevetést keltőek. 

 

NEF élménymutató:  70%
mafab.hu adatlap: itt.

 

Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted, melyik történet száll volt a legjobb?

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Nézd meg a filmről készített NEF videó kritikánkat is.

Bosszúállók 3 a kiváló filmélmény: mély, érzelmes és izgalmas | Spoilermentes

BOSSZÚÁLLÓK: VÉGTELEN HÁBORÚ

A Bosszúállók: Végtelen háború szinte minden tekintetben felülmúlja a korábbi Marvel-filmeket, miközben igazából azt teszi, hogy felhasznál mindent a korábbi alkotásokból, és azokból gyúr egy egy egyszerre felemelő és megrendítő történetet.

Az, hogy egy szuperhősökkel telezsúfolt történet legyen ennyire mély, ennyire változatos, összeszedett az rendkívül meglepő, de nagyon nagy kellemes csalódás!

Néhány tudni való előzetesben a filmről:
A Marvel Studios információi szerint 64 főbb karakter tűnik fel a filmben. Egyszerre forgatták a Bosszúállók 4-gyel, így a munkálatok időtartama egy teljes évet vett igénybe (2017.januárjától 2018. januárjáig). A Bosszúállók: Végtelen háború a Marvel moziverzumának 19. filmje. Az alkotás cselekménye 4 évvel a Galaxis őrzői 2 után veszi fel a fonalat.
Már a film előzetese is bődületes rekordot döntött.

A trailert mindössze 24 óra alatt 230 millió alkalommal játszották le.

Az eddigi rekorder, a szeptemberben bemutatott Stephen King-adaptáció, az Az volt, melynek trailerét ugyanennyi idő alatt 197 milliószor indították el. 

A történet szerint Thanos, a Marvel képregények egyik legnagyobb hatalmú gonosza megpróbálja összegyűjteni a Végtelen varázs köveket, melynek segítségével ki akarja irtani az Univerzum felét, hogy ezzel egyensúlyt hozzon Univerzumba. Hőseink azonban felveszik vele a harcot, hogy megakadályozhassák a tömegmészárlást.

Egy megbízható rendezőpáros

 

Néhány kép egyszerűen csak ámulatba ejtő volt.  A fények, a díszletek, a kompozíciók, a mozgásokat lehet dicsérni. Igazából semmi kézzel foghatóan különös dolog nincs benne, de mégis nagyon élvezetes nézni.  Azt éreztem, hogy ismét fejlődött egy szintet a filmezés.

A Russo-testvérek igen pazarul vezényelték le a filmet. Egyrészt elképesztően látványos akciójeleneteket láthatunk, másrészt sikerült eltalálni azt az egyensúlyt, ahol a drámai és humoros pillanatok megférnek egymás mellett. Nem is formanyelvi szempontból truváj a rendezés, hanem abban ahogyan sikeresen megoldották a történetszálak közötti elosztást, ebből adódóan egyáltalán nem unalmas a film, sőt nagyszerű ütemben pörög, nincs benne üresjárat. Jól sikerült érzékeltetni azt, hogy itt nagyobbak a tétek, ott van a levegőben a feszültség, hogy a hősöknek itt most a legkomolyabb ellenféllel kell megküzdeni.

Sorozatokat idéző struktúra

 

Több sávon egyéni kerek egész cselekményszálakat indítanak el a forgatókönyvírók, melyek teljes mértékben összefele tartanak és szépen egymást összegyűjtve, mint valami lavina egyre nagyobb és félelmetesebb erővel zúdúl a cselekmény végkifejlete felé.

Ezzel remekül keltenek feszültséget.

Érdekesség, hogy Thanosé a fő szál, és ezen kívül több mellék szálnak tűnő, valójában mégis fő szálnak tekinthető elbeszélői szál indul el.  A sok karakter és a hozzájuk tartozó összes önmagában és egyben is irtó izgal mas konfliktus azt az élményt képes kelteni bennünk, amit eddig csak a legsikeresebb karakterekre építő sorozatok tudtak adni, mint például a Walking Dead a legjobb részeinek idején.

Bátor dolgokat húznak meg a forgatókönyvben, képesek katarzist elérni, miközben a humoros részek is nagyon szórakoztatóak.

A felépítést dicséri, hogy ahogy egyre közeledünk a film vége felé a humor úgy szorul egyre jobban háttérbe. Nincs felesleges szál, minden határozottan megy a cselekmény csúcspontja felé.

Brutális mennyiségű karakter és motiváció

 

Bonyolult dolog lehetett elhelyezni ennyi, jórészt egyenrangú karaktert, amely többé-kevésbé sikerült is. Most többen háttérbe szorultak pl. Fekete özvegy, Fekete párduc vagy Amerika kapitány is, ezt azért fellehet róni egy hibának. Na meg, hogy...

...egy ekkora gigászi háborúban, tudunk-e azonosulni az istenekkel pl. Thorral, vagy egyre jobban azzá váló karakterekkel pl. Vasember?

A válasz: igen!

Látjuk, hogy mélyen emberi döntéseket hoznak a karakterek. Itt azért megjegyezném, hogy Skarlát boszorkány meg Vízió szerelmi szála nem igazán lett megágyazva korábban, ezért ez nem is működik annyira drámain.

Egyértelmű pozitívum, hogy a karaktereket tökéletesen osztották el a különböző szálakra, és mindenki oda kerül, ahol a legjobban sikerülhet kihozni valamiféle dinamikát a karakterek között, és a morális dilemmák miatt vannak kisebb karakterfejlődések.

Na és ott van Thanos, aki kvázi a főszereplő! Az ő karaktere bontakozik ki legjobban, ő kap egy olyan karakterdrámát, amelyben – bármennyire is furcsa-megértjük az eszelős tervét. Tisztázva vannak a motivációi, és azt látjuk, hogy egy elhivatott egyénről van szó, aki megtesz mindent a terve végrehajtásért. Thanos karaktere ugyan végig CGI, de James Brolin karizmája piszkosul átüt ezen is. Chris Hemsworth drámai jelenléte meggyőző, és Robert Downey JR. is képes néhány mozdulattal drámai hatást érzékeltetni.  

Egy komoly üzenet


A film cselekménye az áldozathozatalra van felhúzva.

A kérdés, hogy ki képes feláldozni azt a személyt, aki számára rendkívül fontos, azért, hogy megmentse a Földet vagy elérje célját?

Ez azért érdekes, mert Amerika kapitány és Vízió között lezajlik egy párbeszéd, és a Kapitány azt mondja neki, hogy nem áldoznak fel senkit. Na az érdekes az, hogy ez a gyakorlatban nem így működik, hiszen az előbb felsorolt karakterek lelkében mégis munkál valami olyasfajta erkölcsi iránytű, amely arra sarkallja őket, hogy nagy áldozatot hozzanak, akkor is, ha ez személyesen veszteséget is okoz számukra.

Itt pedig kiemelendő Thanos motivációja. El akarja pusztítani a fél univerzumot, mivel úgy ítéli meg, hogy a különböző világokban „túl kevés az étel, és túl sok az éhes száj”. Thanos hoz egy racionális – azért egy elég aggasztó és morálisan elítélhető – döntést, amihez tartja magát, de tagadhatatlan, hogy egy felemerülő problémára hozott egy döntést.


De felvetődik az, hogy nem-e kell majd ilyen döntést mégis meghozni valamikor az emberiség életében?

Hiszen Thanos nem holmi gonoszságból akar pusztítani, hanem azért, mert ítélete szerint éppen ezzel menti meg az Univerzumot. Kényelmetlenül rátapint ez a blockbuster világunk égető problémájára, a túlnépesedésre, és az abból fakadó problémákra, mint pl. vízhiány, éhezés. Nagyon elgondolkodtató és aktuális témát feszeget a film.

 

A Bosszúállok: Végtelen háború egy mély üzenettel, átélhető karakterdrámával és tényleges érzelmekkel rendelkezik, valamint nagyon ütős akciójelenetekkel kápráztat el, és okoz katarzist. Új időszak vette kezdetét a Marvel filmes univerzumában.

 

 

NEF élménymutató:  90%
mafab.hu adatlap: itt.

 

Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és szerinted, melyik történet száll volt a legjobb?

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Nézd meg a filmről készített NEF videó kritikánkat is.