Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

NEF

NEF - Néztem Egy Filmet

NEF - Néztem Egy Filmet

A testen átívelő szerelem | Nap nap után kritika

2018. április 15. - NEFNéztem Egy Filmet

A téma, amit ez a film felvet tagadhatatlanul nagyon izgalmas bárki számára. Egy lány és egy olyan lélek szerelméről szól, aki minden nap más ember testében kel fel. De a film nézése közben mégis könnyedén unatkozhatunk és nem érezhetjük azt az igazi teljes filmélményt.

 

 

Ennek a filmnek a történetét vizsgálva nagyon hamar megcsalhatjuk magunkat. A kivételesen erős témafelvetés - az úgynevezett high concept - teljes mértékben uralja a film körüli érzelmeinket és gondolatainkat így, amikor a történetről kezdenénk beszélgetni ismerőseinkkel a legtöbbször nem is magáról a filmről és annak történéseiről, hanem valójában a benne rejlő lehetőségekről és izgalmas kérdésekről kezdünk társalogni…

De ez így csalás!

Ez, olyan mintha azért szeretnénk egy üres házat, mert eltudjuk képzelni milyen jó LEHETNE belül ha berendeznék. Ahhoz, hogy megtalálhassuk mi hiányzik a Nap nap után “házából”  konkrétan meghatározott szempontok szerint kell megvizsgálnunk, hogy azután pontosan rámutathassunk:

“ÁHH SZÓVAL ITT VAN A CSALÁS!”  

Egy történet vizsgálatára az egyik leghatásosabb módszer a: LOGLINE alkotás. A logline egyetlen mondat, mely tartalmazza , hogy a történetben Ki? Mit akar és Mit kell ehhez legyőznie?

A Nap nap után egy mondatra letisztítva így hangzik:

Egy 16 éves gimnazista lány,  együtt szeretne lenni a szerelmével,  de ehhez le kell győznie a furcsa helyzetet, miszerint az minden nap más testében ébred fel. 

Háát… Ezt akárhogyan is nézzük…  ez a logline egy szuper történetet vázol fel elénk.

De ha ilyen jónak tűnik az alap történet és ennyire izgalmas a vizsgált témafelvetés, akkor miért vesződik el mégis a film a beszélgetések során a körülötte lévő téma ködjében? Miért érezzük mégis üresnek ezt a házat?

A megoldás kényelmetlenül közel van hozzánk nézőkhöz és ezért csapódhatunk be olyan könnyedén.

Ugyanis ennek a filmnek a története NEM a 16 éves gimnazista lányról, hanem a testekben vándorló “A”-ról szól inkább. Amivel alapvetően még mindig nem lenne probléma, de így már egy teljesen más logline-t kell vizsgálnunk, ami így hangzik:

“A”  őszinte emberi párkapcsolatra vágyik szerelmével, a 16 éves gimnazista lánnyal, amihez le kell győznie a lelkének mindennapos vándorlásából fakadó nehézségeket. 

Ez a történet még mindig nagyon izgalmas… csak sajnos nem látunk belőle semmit, mert a film nagy részében mi a gimnazista lány oldaláról szemléljük a dolgokat. AMI EGY ÓRIÁSI HIÁNYÉRZETET KELT BENNÜNK. 

ITT VAN A KUTYA ELÁSVA! EZ A CSALÁS!

Egy vándorló lélek mindig más testben ébred fel… legyőzi a napi nehézségeit és közben szerelmes lesz.. hogyan birkózik meg vele.. mennyit vívódik? Milyen terve van? Mit érez? Hogyan dolgozza fel? Ezernyi apró érzékeny és izgalmas legyőzésre váró probléma áll előtte, amiből szívesen néznénk egy filmet… de amikor nézzük ezt az elénk rakott filmet olyan érzés, mintha sosem azt mutatnák igazából, ahol az igazi dolgok történnek... Mert tényleg nem azt mutatják!

És a ház alapja és kinézete szép, csak mi a szomszédba megyünk lakni és sosem látjuk meg igazán a szép ház berendezését.

Hát,  ezért marad a film utáni beszélgetéseknél el a film maga és ezért kerül előtérbe a téma, mint rettentő izgalmas, de kiaknázatlan beszélgetés forrás.

A filmben három fő karakterről beszélhetünk igazán:

 

Fő-hősnőnk, Rhiannon:

Egy szép 16 éves lány, aki általános gimnazista. Keresi a szerelmet, tanulgat, nem igazán ismeri még magát így kissé felszínesek az érzései.

 

 

“A” a lélek:

Az őáltala megjelenített jelenség rendkívül érdekes. Abszolút bebizonyította, hogy egy személyiséget megismerhetünk és megkedvelhetünk úgyis, hogy nincs semmi megfogható benne. Ezt a személyiséget

15 színész játssza el a filmben és mégis egyként tudjuk kezelni!

A karaktere egy nyugodt, bölcs és tiszta személyiség valójában hibák nélkül. (Kifejezetten érdekesebb és rétegeltebb lehetett volna az egész élmény ha hibái is lettek volna.)

Justin:

 

Justin az igazi középiskolás cigizős rossz fiú, aki érzéketlen, hatalmaskodó és Bunkó, de azért “jaaaj itt van” - sóhajtanak fel egy emberként a lányok a moziteremben ha megjelenik a vásznon.

 

 

 

A film összegző üzenete pedig az, hogy ahhoz, hogy szeress valakit nem kell, hogy melletted legyen, mert a szeretet, olyan mint a lélek. Ha levetkőztetjük az anyagi világ által ráaggatott súlyokat róla akkor alaktalan és minden kötöttségtől szabad.

A Nap nap után storyja eléggé epizódikus, önmagát ismétlő köröket leírva halad lassúcskán előre. Ebből fakadólag hamar kiismerhető és nem igazán tartogat meglepetéseket egy idő után… Akit nem kap el teljesen a film érzelmi világa az könnyedén azon veheti észre magát, hogy már siettetné a dolgokat és a film lezárását várja.

NEF élménymutató:  64%
mafab.hu adatlap: itt.

 

Írd meg kommentben, hogy Neked hány pontos ez a film és egyetértesz-e a téma kiaknázatlanságával.

Kövess minket facebook-on is: https://www.facebook.com/neztemegyfilmet/

Nézd meg a filmről készített NEF videó kritikánkat is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neztemegyfilmet.blog.hu/api/trackback/id/tr6013820044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása